top of page

Fažana - odredište za spontane

Što se desi kada, jedne sparne ljetne večeri, iz žive dosade počneš surfati po airbnb, booking.com i sličnim stranicama?

Odgovor je dakako: završiš u jednom lijepom istarskom gradiću!

Odlična ponuda za jedno noćenje u privatnom smještaju oduzela mi je mogućnost izbora te večeri - do kasnih noćnih sati (s nastavkom u jutro dana nakon) prekapao sam ormare i podrume i mjesta za pohranjivanje stvari ispod kreveta... sve to u potrazi za ljetnim 'accessoriesima' za koje sam mislio da ih ove sezone više trebati neću. *Yoda odobrio jezične konstrukcije*

O kako sam se prevario!

Što je najgore (ajd, pretjerujem, prepravljam u "najbolje"), bookiranje apartmana u Fažani prouzročilo je lančanu reakciju cijelog niza putovanja na samome kraju ljeta Anno Domini MMXVIII. Ali o tim dodatnim pothvatima u nekom drugom postu.

Vratit ću se na Fažanu...

...ali i u Fažanu, doslovce. Iskreno, tek kada sam taj dan doputovao u ovaj istarski gradić na jugozapadnoj obali, shvatio sam koliko sam pogriješio što sam imao krivu predodžbu o tom mjestu. Zapravo, nisam imao nikakvu predodžbu o tom mjestu. Fažana je trebala biti samo odskočna daska za neka druga, zasigurno "velebnija" mjesta koja su slijedila.

Moja očekivanja nisu išla dalje od lijepog plavog mora i regularnog izbora prilaza u isto to more.

More je bilo iznenađujuće (i nažalost) toplo, ali to je bio jedini minus u cijeloj priči. Veliki plus je staza uz more, koja se od Fažane po nekoliko kilometara proteže na sjever i na jug. Na sjever sam došao do simpatične uvale Peroj, koja dalje vodi u mjesto u rovinjskoj blizini - Barbariga. Na jug se može odšetati do samog kraja Valbandona, po predivnoj obali koja gleda na Brijune.

Sveci mučenici: random trivia

Nisam očekivao (očito ni googlao prije samog putovanja, jer to ne bi bilo spontano) da Fažana ima tako lijepu i očuvanu staru jezgru. Na glavnome trgu ističu se starinske šarene kućice, suncem obasjane terase i crkva Sv. Kuzme i Šaka Zulua... ermmm, Sv. Kuzme i Damjana. Po njima je nazvan i spomenuti trg. Sveti Kuzma i Damjan bili su ranokršćanski mučenici, zvjerski pogubljeni oko 287. godine.

"Sveti Kuzma danas se smatra zaštitnikom liječnika i kirurga, dok se sveti Damjan slavi kao zaštitnik ljekarnika i farmaceuta."

(izvor: wikipedia.org)

Osim trga, Fažana nudi mnoštvo malih i uskih uličica kojima se možete izgubiti usred vrućeg ljetnog dana. Restorana i beach barova ne nedostaje, a moram priznati da ni cijene nisu odviše napumpane. Craft Burgeri su jako fini, prilažem dokaz (Arboretum Pub, Fažana).

Ulice Fažane nisu bile krcate ljudima, zahvaljujući upeklom zvizdanu. Svi su pohrlili na plažu i molove. Toliko djece koja nekontrolirano trče po skliskom kamenu, vrište i prskaju se vodom oko mene i po meni - to u životu nisam vidio. (Napomena: ovu zadnju rečenicu spomenem svaki put kad dođem na more, gdje god i kad god to bilo.)

Plitkost

Još me jedna stvar iskreno začudila - more je plitko. Prvim pokušajem da se okupam, pješačio sam neko vrijeme, ne bi li mi voda došla barem do kupaćih gaća. U jednom trenutku sam izgubio volju (bilo je - ili ću se okupati ili ću dobiti sunčanicu) pa sam se legao potrbuške u taj daleki plićak i počeo plivati, zapinjujući nogom i rukom za svaki kamen, dok nakon cca 10 minuta "plivanja" nisam izgubio dno pod nogama. Raj za klince.

Na ovoj slici zamišljeno gledam prema boljem "jučer" (ne da mi se flip-ati fotku) i čekam da se prirodnim procesom voda sa mene pretvori u sol koja će me svrbjeti i iritirati kada se obučem.

Primijetite čovjeka desno, daleko u moru iza mene, kako se drži za "bove". Tako ja nazivam one plastične lopte kojima se omeđuje plaža, ne bi li kupači otplivali u zonu čamaca i brodova. E pa taj čovjek stoji na morskome dnu. Ne leluja. :/

Boravku je, nažalost, prebrzo došao kraj. Vrijeme je bilo da kupim svoje prnje i već sljedeće jutro nastavljam dalje svojim putem.

Tipkamo se uskoro, a za kraj dodajem jednu tipično-patetičnu fotografiju zalaska sunca. Pozz!

bottom of page